Stoppen met koersen. Dzjuu!

  
Helaas pindakaas. Voor onbepaalde tijd word ik gedwongen om te stoppen met koersen. Het is geen overtraining zoals ik de laatste weken dacht, maar er blijkt meer aan de hand te zijn met m’n lichaam.

Uit bloedonderzoek in het ziekenhuis is gebleken dat m’n suikerspiegel veel te hoog is. Dit kan duiden op suikerziekte, of een verhoogd risico erop. De komende weken word ik vaker geprikt en onderzocht hoe ernstig de situatie nou eigenlijk is.

Samen met de dokter hebben we een aantal klachten besproken en er beginnen bij mij wat kwartjes te vallen. De hogere hartslag van de laatste weken en de moeheid waarmee ik te kampen heb kunnen symptomen zijn. Ook ben ik de laatste tijd vaak ziek. Er hoeft nog maar een windje te waaien of ik heb al koorts. 

En dan is er nog die misselijkheid en overgeven tijden de koers. Ik overvoer mezelf voor een koers met suikers en koolhydraten. M’n suikerspiegel staat op zo’n moment torenhoog. Da’s goed is voor ’n sporter, maar niet voor iemand met suikerproblemen. Sterker nog, het kan gevaarlijk zijn. 

De komende weken wordt er verder gekeken hoe erg de situatie is. Natuurlijk ga ik door met sporten, maar het avontuur van koersen moet ik tijdelijk in de ijskast zetten. Jammer, maar de wereld stort natuurlijk niet in elkaar. Voor ieder probleem is wel een oplossing en dat is nu ook het geval. Om die flauwe klassieker van Schwarzenegger er maar eens in te gooien; “I’ll be back!”

3 gedachten over “Stoppen met koersen. Dzjuu!

  1. Wat vervelend nu. Ik kreeg mijn suikerspiegel naar beneden door idd geen koolhydraten meer te eten, dus geen brood, geen produkten die van witmeel zijn gemaakt.
    Ik was bij een diëtiste die mij een goed dieet voorschreef. Mijn bloedsuikerspiegel ging mooi naar beneden.
    Succes Mark

    • Ik hoop dat dat voor mij de oplossing is. Wel een beetje balen, want ik vind het niet alleen lekker, maar voor het sporten is het dus ook nuttig eten. We gaan het de komende weken zien. Ik ben benieuwd. Bedankt voor de reactie tante Coby!

Plaats een reactie